Alla inlägg under mars 2009

Av Margona Rensbo - 6 mars 2009 19:33

Imorgon åker vi hem över till mitt:)

Ska hem till min underbara Jennifer, Ska bli så mysigt att få träffa henne, och få krama om henne! :) Kanske hittar på nå tok oxå, ska försöka få med henne till åre och bada! Hon har inge val:p

Ska försöka träffa Malin oxå, om hon nu inte jobbar, eller de gör hon ju men en liten sväng ska hon nog ha tid med;)?

Blir att åka tidigt i morgon, så stannar vi tills på söndag eftermiddag typ.

ska bli så skönt att få komma "hem" Träffa dom som står en närmast!


Tyvärr, så va ju både pilla o snärtan i Strömsund, men som sagt de kommer flera ggr.


Lägger in en bild på mig o Jennifer från sommaren 07:)


Av Margona Rensbo - 5 mars 2009 13:48

Tittade i Andreas andra blogg och hittade detta inlägg:p Haha

http://adaliabw.blogspot.com/

andreaBw.blogg.se

Andrea har skrivit:

Bosse.

jag har tjuvat margonas kattunge.
jag har döpt honom till Bosse-Gubb.
och han är den enda katten jag tyckt om någonsin.

men jag tycker så synd om honom. f
ör pölsa, den stora katten, utnyttjar honom.
jag såg nyss att bosse sög på pölsas, ja du vet.
och det gjorde mig så ledsen.
ännu värre blir det när jag ser att pölsa ser jätte nöjd ut.
och när bosse slutar så ser bosse så ledsen ut...

varför gör bosse så?!


Haha, De va Bosse som tvinga Pölsa andrea:P



Av Margona Rensbo - 5 mars 2009 13:36

Namn: Margona
Första graviditetssymtom: En veckas utebliven mens, men oxå illamånede
Positivt gravtest i vecka: I vecka 6-7
Vilka jag berättade först för: Thomas, Sen ett par vänner.
Min barnmorska heter: Cristina
Mat jag bara måste ha:
Såld på pasta.
Mat jag absolut inte kan äta: Äter väl det mesta, men chips och dip (som jag egentligen älskar..) får jag inte i mig längre
Illamåendet började: Vecka 6-7
Och slutade: Vecka 13 men jag kan fortfarande må illa vissa mornar och av vissa lukter!
Mina första mammakläder: Ett par mammabyxa från H&M
Första sakerna som vi köpt:  Lite små kläder
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol:
Då kände jag bebis för första gången:  Alltså runt vecka 16-17
Då kände jag första sparken:  Riktiga sparken kände jag nog vecka 18-20 Alltså riktiga!
Då kände pappa första sparken:  Runt vecka 23-24
Vi tror att bebisen i magen är: Vi vet att de är en Freja, men de är ju inte 100 % Säkert och de gör inget om de är en pojk eller flicka!
Namn vi funderar på:  Freja, Malin, Anna ! Killnamn:  Sixten
Grejer som händer med min kropp: Ja, magen växer ju och jag växer. hormoner till tusen:p
Så motionerar jag:  Rör på mig gör jag ju men det blir väl mest promenader.  (Korta):P
Värsta graviditetsminne: Allt illamående som jag haft!
Bästa graviditetsminne: Första ultraljudet, men det mesta är bra tycker jag :)

:)

Av Margona Rensbo - 4 mars 2009 15:58

Snart kommer Älskling o hämtar upp mig, ska en sväng på barnens hus och titta efter en väska o lite andra saker, vill som ha den nu och ha sakerna i den i fall de  kommer lite tidigare än planerat.

Sen blir de Pizza, Hade tänkt att vi skulle äta pölsa o potatis, men de får bli de i morgon och pizza idag:) Gott!

Sen hem o ha myssssssssssssss:)


Ursäkta men alltså jag tycker du är en väldigt underlig person!

:/

Av Margona Rensbo - 4 mars 2009 11:52

Har inte, och har inte haft nå riktigt bloggaglöd på slutet! Därför som de har varit så lite!


Men iaf, Lite kort om vad som händer just nu!

Går ju den dära kursen på Lernia, genom arbetsförmedlingen! 23 killar och vi är 3 tjejor kul, Nääää!!! 

Men iaf så känns de riktigt bra! Ska vara där 3-4 dagar i veckan i 6 veckor så de känns ju helt ok, plus att det är liksom bara 3 timmar varje gång:P Passar mig perfekt! 

Plus att man får pengar för att göra de, sitta o lyssna och lära sig skriva massa söka jobb saker. 


Igår efter att jag hade varit på kursen tog jag bussen till Birsta och träffade upp Karla Och hennes lilla gogubbe=) 

Gick iväg och fikade, vart en stor god räkmacka MUMS säger jag bara! 

Sen gick vi runt en massa, hittade inget som jag ville ha=( Men de kommer flera ggr. Plus att efter de där så va jag helt slut i både ben och rygg, Jobbigt att vara Gravid ska jag tala om:P 


Idag är jaag ledig, vaknade vid halv åtta har små pysslat och fixat ska ta o diska nu och sen vila lite! Och så klart längta efter min älskling, Har som inte sett varandra så mycket, han har ju jobbat över hela veckan och jag har typ lagt mig innan nio varje kväll:P Men ikväll ska vi MYSAAAAAAAAAAAAA:) 




Av Margona Rensbo - 1 mars 2009 17:44

Ja i Fredag så, vart de god middag hemma, tacos:) Gott Gott, Sen så åkte vi till Elin och hon fixade mitt hår, vart faktiskt jätte nöjd (tack) :)

Kom inte hem fören typ vid ett, trött och less på skit vädret som va när vi åkte hem, snöade som fan och så vidare!.. 


lördagsen vart de stan, va o fika goheter och hämtade ut thomas andra mob som han fick ut på försäkring! Blir min nu så säljer vi min, som jag köpte för typ 2 månader sen:p 

sen åkte vi upp till Stöde, vart god middag  och sen åkte jag över till Carin och Emma, Följde med Emma på pizzan. micke spelade ju där, tyvärr så va de inte så mycket folk! Älskling kom vid tolv och hämtade oss! och då körde vi Emma till fränsta på bykrogen! Hade jag vetat att takida robban hade varit där så hade jag gått in:p Haha, bara för att jag är så såld på dom! Men men så vart de ju inte!!!


Idag åkte vi hem typ vid tolv va till Birsta och tittade på Laila Bagge och Janet och Kim. shoppade även en ny damsugare! 

nu blir de middag sen mys!


Imorgon börjar min 6 veckors kurs, lite nervös men de ska nog gå bra:)

Presentation

Omröstning

Du som läser känner du mig?
 Ja de gör jag!
 Lite, Vet vem du är!
 Nej de gör jag inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards