Alla inlägg under april 2009

Av Margona Rensbo - 9 april 2009 23:48

Ja när älskling kom hem så åkte vi till systemet, sen vidare till biltema!

Sen kom vi på att Kina skulle ju vara gott till middag så vi åkte in till stan o åt en massa god mat, vart så full i magen så man ville spy efteråt:p Men man kan ju liksom inte lämna nått när man äter ute:P 


Sen åkte vi iväg till city gross och handlade lite godis, inte för att vi har ätit nått än, får inte plats men imorgon kommer de nog bli gott i magen! 


Fick nå ryck o storstädade hela lägenheten, vart nyss klar! eftersom att det är mycke saker som har åkt härifrån så gjorde vi om i vardagsrummet o tog ut sängen, vart jätte mysigt faktiskt, plus att sovrumet här är så litet så de passar bättre nu när bäbisen kommer, om hon hinner komma innan vi flyttar vill säga!?! Hoppas!!!!

Så vi städade ur sovrumet o gjorde de rent så nu stor de bara saker som ska bort till stöde SKÖNT!!!! 


Älskling stor i duschen nu, o när han är klar blir de nog sängen o sova faktiskt så man är pigg i morgon! 

Tyvärr så börjar jag känna av i ryggen nu när jag har städat, böjt mig o burit lite men sånt får man ta!:) 

Natti på er:)


Thomas, Du är mitt allt! <3

Av Margona Rensbo - 9 april 2009 14:17

Ja som sagt idag har ju påsken börjat, nu ska man få gotta i sig en massa mat o godis:)

Fast som sagt det gör ju jag ändå hela tiden:P 


Ja här i mitt liv ändras de saker hela tiden, Så de blir ju Stöde tidigare iaf! :/ Ville ju inte de men jag har som inte så mycket att säga till om! 


Fick mera papper från försäkringskassan igår, fattar inte så mycket!  Så jag har bestämmt att ta med mig alla papper nästa vecka o besöka dom o få dom att hjälpa mig o fylla i så de blir rätt med föräldrapengarna, o dagarna. 


Ja när älskling kommer hem så blir de Birsta en snabbis! Sen ville han kanske gå på bio men jag vet inte om jag är så sugen på det faktiskt men vi får se kanske blir så iaf, man kan ju alltid ändra sig!:P 


Lägger in en bild på mig själv idag! :) Ser ni hur rund om kinderna jag har blivit:P Haha!


Ha en bra påsk o glad påsk på er alla!:)

Av Margona Rensbo - 9 april 2009 12:33

Du är på dag 257 av 280. (91,8%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 4 fulla dagar (v36+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 2 maj 2009
Du har 23 dagar kvar till beräknad förlossning.


Fatta vad de är nära nu?!, Helt sjukt Ååå vad jag längtar efter min bebis nu! 

Kom ut!!!!!

Av Margona Rensbo - 8 april 2009 13:48

Ja idag så blir det att vi åker upp till Stöde efter middagen, Va ju tänkt att vi skulle åka upp i morgon eller på långfredagen men så blir de inte (skönt) utan vi tar med oss lite saker idag, för Thomas måste ha nå från bilen där, som han ska ta med på jobbet i morgon.

Så då åker vi till Stöde på söndag så han kan fixa de sista o sen starta motorn på Måndag:):) 

Känns skönt att vara i stan lite, va som sagt länge sedan vi va de! Förutom på veckorna.. 


Ja idag så har jag kollat hur mycke i mammapengar som jag kommer få o hur många dagar o så vidare! 

Mycke som man måste tänka på, men så är de ju alltid jag hoppas bara inte att de kommer krångla en massa när man ska börja ha! , vissa säger att dom är bra att ha med o göra andra säger andra saker. 

Men jag får hoppas att de kommer flyta på med oss!


Thomas, målade en blomma häromdagen på magen, så jag lägger in en bild på den, magen ser konstig ut men jag sitter ner så ni vet:P 


24 DAGAR kvar=)Som jag längtar!!!!!! Ska ta med mig bilbarnstolen o vagen från stöde idag:)

Av Margona Rensbo - 6 april 2009 09:51

Ja nu har jag precis kommit hem från barnmorskan.

Allt såg bra ut, har gått upp bara 1 kilo sen sist, skönt:P trodde på mera. 

Magmåttet log på 34 cm. O de va bra de med. 

Vart en massa prat om förlossningen med mera, för som sagt de är bara 26 dagar kvar plus o minus 14. Alltså de kan lika gärna vara 12 dagar kvar eller 40 dagar kvar:P Men vi får hoppas på 26. Vill inte gå över men hon trodde inte att jag skulle behöva de, hon gav mig rådet att ha mycke sex :P Hahaha, Ringde till Thomas o sa de o han vart ju överlycklig ;) Hahahaha...


Iaf så har jag varit med Elin o Carin hela helgen, haft de super trevligt! Vi sov oxå hemma hos Elin, o jag kan tala om att jag kände mig väldigt trygg där konstigt nog jag som brukar ha problem med att sova hos folk, men de är nog för att jag känner mig så trygg med Elin! :) Underbar tjej de:) 


Idag ska jag försöka packa lite, som sagt så ska vi tömma hela allrummet och ta dom sakerna till Stöde! Blir väl så att vi kommer flytta runt den14-15 maj, så de är inte så länge kvar och som jag sagt tidigare jag kommer ju inte ha tid att hjälpa till så mycket när Freja har kommit för då ska ju jag vara mamma 24 timmar om dygnet:):) 


Näe nu ska jag äta nått! :)

Av Margona Rensbo - 2 april 2009 10:20

Ja fy fan vilken hemsk natt det har varit, har inte sovit många minuter.

Har kissat minst en gång i timman, haft ont i magen o bara mot skit.. Sa till Thomas när han åkte vid sex i morse, idag ska jag fan ligga i sängen till tre o inte göra ett skit, men de är lika  bra att inte göra de för jag vaknar ju ändå hela tiden! Så idag får jag nog vara trött o seg o hoppas på att natten som kommer kan ge mig sömn.

Känns nästan som att kroppen vill ställa in en på hur de kommer bli när lilltjejen kommer?????!!!! 


Iaf så kommer inte Thomas hem fören halv sju, sju ikväll:( Först ska han jobba längre sen så ska han till stan o byta bil med mor sin. Vi ska ha deras bil eftersom att vi ska köra grejor i helgen o de finns mycke mera plats i den! 

Va ju tänkt att vi skulle åka upp till Stöde med de på Fredag men de blir Lördag istället, Erik ringde o frågade om inte vi kunde komma till han o Mia o de ville vi ju så klart:)


Nej nu ska jag äta, soppa tror jag att de blir, sen så ska jag ta en dusch! Sen efter de tror jag faktiskt att jag ska tömma kameran med kort. 

kanske lägger upp nå kort senare här idag! Vem vet;) 

Av Margona Rensbo - 1 april 2009 17:54

Ja idag så va jag bort till karla, va faktiskt jätte trevligt att ses, va ju ett tag sen sist.

Sen kom några till, Emelie o hennes söta Stella:) 

O man blir så sugen, vill att min lilla älskling ska komma nu! 

Men med min tur så kommer jag säkert att gå över två veckor:p 


Nu ska vi till o äta, blir pasta o soja korv! mums:) 


Kvällen kommer bli lugn, efter att jag gick så fick jag sammandragningar o ont i ryggen! Så de blir mys för hela slanten! 



Av Margona Rensbo - 1 april 2009 10:37

Ja som sagt vart kankse lite mycke tvätt o fix dag igår! Har väldigt ont i ryggen o så idag.

Men på ett sätt känns de bara bra, för jag fick mycke gjort o de behövs. 


Nu ska jag äta o fixa mig lite ska bort till Karla o träffa en massa bebisar o mammor där:) Ska bli trevlligt o träffa lite folk! Men jag kommer nog längta mera då efter freja när man kommer se alla deras bebisar:p Haha...


Uppdaterar kanske senare ikväll, kanske lägger in nå bilder! 

Presentation

Omröstning

Du som läser känner du mig?
 Ja de gör jag!
 Lite, Vet vem du är!
 Nej de gör jag inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards