Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Margona Rensbo - 19 januari 2009 22:08

Ja jag o älskling tog o såg den, jag har sett den ett antal ggr, men Thomas hade aldrig sett den. O ja tårarna kom precis där dom brukar komma, Vet inte men jag älskar den där filmen. Brukar inte gilla filmer med olyckligt slut men King Kong är bara för underbar..

Haha men vart lite suris på Thomas som skrattar när jag gråter:( Dum:p


 Nu ska jag ta o mysa ner mig! 

 Hej så länge..


Av Margona Rensbo - 19 januari 2009 14:17

Ja det finns väldigt mycket att berätta om, men jag vet inte om jag orkar:p


Ja men iaf så kom ju min syster hit i Tisdags med tåget, kändes lite konstigt att se henne efter så många år 7 år är en väldigt långtid och det är ju så oxå att vi inte har ens pratat med varandra i telefonen nä inget. 

Men det va kul, mycke känslor bara. Kvällen vart det bara en massa prat o så där.

Onsdagen vart det film o mys, sen vart det go middag, kanske lite mycke salt bara höhö..

Torsdag så rullade bilden till Ljusdal, där de va begravning för våran moster. Va jobbigt, inge kul alls. Hatar begravningar, varför ska man dö?? Näe inge kul alls, Sen vart det att vi åkte upp till Nälden efter, vart väldigt många mil den dagen. Sen va vi i Nälden ett par dagar hälsade på mormor o lite så. 

Sen i Lördags så åkte vi hem till Sundsvall SKÖNT:)

Vart middag hemma hos Erik o Mia, mysigt värre:) (våran tur att ge igen nästa gång)

Gårdagen vart de lugnt, va en sväng till Fredrik o Josefin. Emma va ju sjuk:(


Ja o vad har hänt idag, Älskling jobbar, Tur att Karla ringde o väckte mig o kom hit, har suttit o pratat en massa skit Trevligt:) Nu ska jag ta en dusch o sen se om jag kanske ska ta en promis behöver röra mig!


Känns som att det vart ett rörigt inlägg??????!!!! Men de får ni stå ut med!


Av Margona Rensbo - 19 januari 2009 14:14

Vecka 26 - 18 jan - 24 jan 2009
Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.


Vecka 26 (gravid.se) 

Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen.

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.

Presentation

Omröstning

Du som läser känner du mig?
 Ja de gör jag!
 Lite, Vet vem du är!
 Nej de gör jag inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards