Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Margona Rensbo - 21 januari 2009 15:12

Om jag ska förklara  hur kärleken uttalas på spanska
då skulle du inse att det ordet låter som en fink på våren,
att det är lika vackert som den mjuka, lena, väldoftande ros
som får växa vilt hela året.

Vi täcker våra ord med olika stavelser och nyanser
men inte ordet kärlek, ”amor”, det betyder samma sak överallt.
Kärleken är som luften som vi andas,
obeståndig, stark, stormig, underbar…

Blandar vi fruktan och längtan tillsammans skapar vi ett hav med liv
ett unikt landskap med kroppar och själar,
mänskliga känslor som florerar ur fingerspetsarna
varje gång vi klappar dem vi älskar.

Av Margona Rensbo - 21 januari 2009 15:06

Ja, Som sagt så ska vi ha möte på fredag med han som äger huset o gubbf'n plus dom andra grannarna, För nu har han gått för långt, De som är värst är att han är bara på mig o Alice de är som att han är kvinnohatare, Ja sjukt.

Men de ska bli skönt att få prata ut o se vad han har att säga.

Man vill ju inte ens gå ut på gården själv, för de är alltid nått som han ska göra eller säga!, Ska bli skönt att komma härifrån!!!!



Presentation

Omröstning

Du som läser känner du mig?
 Ja de gör jag!
 Lite, Vet vem du är!
 Nej de gör jag inte!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards